jueves, 16 de enero de 2020

TRADICIONS NADALENQUES
Dia 24:
El dia 24 comença a les 18:00 , normalment arribo a casa deprés d'haver arribat del carrer amb els meus amics i em donen el meu regal del Pare Noel i jo els hi dono a ells. Sobre les 20:00 la meva família és reuneix al meu garatge, som unes 50 persones. Sopem, normalment fan un buffet de sopa, canelons, calamars farcits, enciam i bacallà amb patates al forn. Més tard agafem el postre: arrós amb llet, roques, macarons, pastel, galetes i trufes, aquestes coses les fa una cosina meva que li agrada molt el tema de la rebosteria. Quan acabem la gent que ha anat amb l'altre família ve i possem música fins les 05:00. A vegades anem a la churreria i esmorzem, però molt pocs arriben a aquestes hores.


Dia 25:
Aquest dia el que fem és aixercar-nos d'hora i baixem una altre vegada, també som uns 40-50. Menjem les sobres del dia passat i quan acabem recollim totes les taules i deixem només dos per jugar al bingo. Quan acabem de jugar al bingo les tietes fan chocolata amb churros. Llavors recollim toti cadascú marxa cap a casa.

Dia 26
Aquest dia la meva mare planeja una sortida a qualsevol part de Catalunya, aquest any hem anat a Besalú i vam anar dotze persones. Vam fer una ruta que hi havia per tot el poble i després vam preguntar a uns senyors algun lloc on pogués menjar menjar a la brassa. Vam anar al restaurant i vam menjar súper bé.

Dia 31:

Dia més important de tot el més. Dia on ens reunim 50-60 persones. Aquest dia normalment les tietes queden al meu garatge per preparar una quantitat excesiva de sopa, bacallat amb pebrot, mandonguilles, calamars i buffet d'ensalada. Després tothom marxa cap a casa fins les 20:30 i esperem a arribar tots i santifiquem la taula i comencem. Després les famílies s'agafa el seu paquet de raïm i fins les dotze estem ballant. Sonen les campanes i possem la canço mític de ``Brindo por la família- Pimpinela´´ i tornem a ballar. Sobre la 01:00 venen amics per desprésmarxar de festa.

Dia 1:
Aquest dia el que fem és aixercar-nos d'hora i baixem una altre vegada, també som uns 40-50. Menjem les sobres del dia passat i quan acabem recollim totes les taules i deixem només dos per jugar al bingo. Quan acabem de jugar al bingo les tietes fan chocolata amb churros. Llavors recollim toti cadascú marxa cap a casa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

                                              ELS TRES ESCRIPTORS SÓN... Llengua castellana: Miguel de Cervantes Saavedra: Nac...