lunes, 21 de octubre de 2019


HALLOWEEN VS CASTANYADA

En el dia d'avui anirè a presentar dues festivitats tradicionals a gran part de tot el món. Amb les meves explicacions a final d'aquesta presentació em decantarè per alguna d'aquestes dues.

HALLOWEEN:

Kobe Mosaic15s3072.jpg
Halloween (de l'anglès All Hallows 'Eve, en espanyol: «Vespra de Tots Sants»), també conegut com Nit de Bruixes o Nit de Vespra de Difunts, és una celebració moderna resultat del sincretisme originat per la cristianització de la festa de la fi d'estiu d'origen celta anomenada Samhain. Se celebra internacionalment en la nit del 31 d'octubre, sobretot en la angloesfera, com Canadà, Estats Units, Irlanda o el Regne Unit, i en menor mesura en altres llocs com Espanya i Iberoamèrica. A més si vols afegir alguna cosa més seria la disfressa, normalment la gent surt de casa disfressat i anant per les botigues i cases dient truc o trat i segons la persona et donen xocolata, carmels o res.



CASTANYADA:

Resultado de imagen de magosto
És una festa tradicional en algunes regions d'Espanya. Es tracta d'una celebració relacionada amb la recol·leció de la collita de castanyes similar a les festes de la verema. El magosto és la foguera preparada per rostir les castanyes al voltant de la qual es reuneixen els veïns per compartir-les i beure vi nou, sidra i orujo recentment destil·lat després de la verema.S'ha difós també a nivell internacional com la festa de la castanya. Els elements comuns d'aquesta festa són la celebració en el mes de novembre o finals d'octubre i tenen com elements principals la castanya i el foc. Amb aquesta festa la castanya recupera la importància del blat de moro i la patata.

PERSONALMENT :
Sense cap dubte la festa preferida per a mí és Halloween, m'encanta el rollo aquest de disfressar-me i estar amb la meva família tunejant el meu garatge i fent-lo terrorífic.










8 comentarios:

  1. me parece super interesante lo que explicas en este vlog, sigue asi y crece como vlogera pero no me superes k te pinxo

    ResponderEliminar
  2. La veritat es que el Halloween es millor perque té unes tradicions més lúdiques

    ResponderEliminar
  3. oscar maquina crack ets el meu ídol

    ResponderEliminar
  4. M'agrada el teu blog, estàs solter?

    ResponderEliminar
  5. M'agrada el teu blog, estàs solter?

    ResponderEliminar

                                              ELS TRES ESCRIPTORS SÓN... Llengua castellana: Miguel de Cervantes Saavedra: Nac...